Het leven in Cartagena - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Emmi Velema - WaarBenJij.nu Het leven in Cartagena - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Emmi Velema - WaarBenJij.nu

Het leven in Cartagena

Door: Emmi

Blijf op de hoogte en volg Emmi

29 November 2011 | Colombia, Cartagena

Lieve allemaal,

Terwijl ik dit schrijf dartelt er een wit schoothondje met rood gelakte nageltjes en kerststrikjes in zijn oren door de woonkamer. Een hele nieuwe blik op het leven in Colombia zeg maar.

Ik woon op dit moment bij een familie in Cartagena en heb het hier ontzettend naar mijn zin! Misschien komt dat omdat de hostmom me verschrikkelijk verwent en elke ochtend tegelijk met mij opstaat om een ontbijtje voor me te maken, misschien ook omdat Cartagena zo`n geweldige stad is!

Ik ben hier om Spaans te leren en loop elke dag van de chique wijk waar wij wonen (met een hek eromheen en een bewaker bij de poort) naar de oude binnenstad, waar ik les heb van de onweerstaanbare senor Luis (eerste week) en de grammatica-addict Patricia (deze week). Je kunt wel raden wat ik leuker vind. Maar ik moet wel zeggen, mijn Spaans gaat met sprongen vooruit, y me gusta mucho!

De wandeltochtjes naar de school zijn elke ochtend een interessant hoogtepunt van de dag, ik heb zelden zoveel boeiende dingen gezien tussen half 8 en 8 uur `s ochtends. Ik moet oppassen niet te struikelen over zwervers die op straat slapen of door mensenhanden opengescheurde vuilniszakken op de stoep. Ook probeer ik niet te staren naar de meneer die tot zijn middel in de sloot staat om zijn ontbijt bij elkaar te vissen. Tenslotte probeer ik me niet af te laten leiden door alle mannen die `linda`, `hermosa` of `deliciosa` of minder vleiende dingen naar me roepen. Ik moet namelijk mijn ogen op de straat houden om niet in een gat of plas te stappen, of door een brommer, auto of bus overreden te worden. Het duurt vaak een aantal minuten voor ik de moed heb om de straat hier over te steken. Maar als ik dan eenmaal veilig en wel op de school ben aangekomen, is het er hardstikke leuk en het is onvoorstelbaar hoeveel mensen ik hier de afgelopen weken heb ontmoet! Uit Amerika, Zwitserland, Engeland, Oekraine en Libanon!

Met een Zweeds meisje ben ik afgelopen weekend op stap geweest en we hebben onze eerste surfles gehad. Was hartstikke leuk en een beetje lichaamsbeweging is ook geen overbodige luxe, want ik ga hier elke avond op stap en al die cocktails gaan natuurlijk op je heupen zitten. Vanavond houden we het rustig en ga ik met een paar klasgenootjes en de dochter des huizes (een meisje van 15 met een Justin Bieber-poster boven haar bed) naar de bioscoop in de Mall. Cartagena is echt een superstad, want het heeft prachtige straatjes en kleurige huizen, buiten de stadsmuur direct de Caraibische Zee en elke avond is er een ander feestje. Het zou absoluut geen straf zijn om hier een tijdje te wonen en natuurlijk fantaseer ik daar alweer uitgebreid over.

Donderdag komt er helaas een eind aan het feest hier, want dan stap ik op de zeilboot naar Panama! Vijf dagen onderweg, met onderweg een tussenstop bij een eilandengroep om te zwemmen, snorkelen en bbq-en met de Indianen (mijn fantasie slaat hier een beetje op hol). Eigenlijk mag ik dus niet klagen dat ik hier uit Cartagena vertrek. Maar mijn tijd hier was echt een hoogtepunt van de reis! More to come! Liefs, Emmi

  • 29 November 2011 - 23:49

    Else:

    Que linda;)! Me gusto mucho tambien. Entonces podemos hablar en espanol! Quizas puedes llevar Luis a Cartagena? Besitosss

  • 30 November 2011 - 07:00

    Eveline:

    Wacht maar, er komen snel nog meer hoogtepunten bij! Nog even en we mogen samen op avontuur...

  • 30 November 2011 - 08:27

    Annemije:

    Ha Lieve Em,
    Wat gaaf, wat gaaf, wat gaaf.
    Heb helemaal kippevel (op de vroege morgen) hier op kantoor achter mijn pc'tje in het grauwe en kouwe Hollandse Utrecht.

    Heerlijk meissie, dat je daar bent.
    We gaan je naturulijk wel erg missen bij de Nichtensint, volgend weekend, maar jij hebt daar een beter alternaiet. Beetje dartelen tussen de natifs terwijl wij proberen te rijmen voor de goede sint ;-)

    geniet er van en dikke dikke kus,
    Nicht Anna

  • 30 November 2011 - 09:33

    Janna:

    Em, wat klinkt het heerlijk! Ben blij dat je het zo naar je zin hebt en dat het spaans leren je goed afgaat. Veel plezier met het zeilen naar Panama! Ben heel benieuwd hoe dat zal zijn. Liefs!

  • 30 November 2011 - 09:35

    Haal:

    Klinkt heel goed! Blij te horen dat je het zo naar je zin hebt! Pas op met die heupen!!! ;-)

  • 30 November 2011 - 16:15

    Anna Ravensbergen:

    Leuk om je te volgen Emmi. Ik ben niet naar Cartagena geweest, maar wel gewild. Je leuke verhalen zijn een mooie sustitute.

    Panama... en stoppen in San Blas? Helemaal te gek, ik heb nooit mooiere stranden in mijn leven gezien. Ik ben benieuwd wat je gaat schrijven over Panama. Sail save!

  • 01 December 2011 - 12:12

    Jilles:

    Esta een Bano aqui??
    Veel verder kom ik niet....

    Ziet er weer goed uit en zie zeiltocht is natuurlijk niet normaal!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Cartagena

De Amerika's!

Recente Reisverslagen:

25 Februari 2012

The San Fransisco life

22 Januari 2012

Woehoe!

02 Januari 2012

In Granada

16 December 2011

Panama

29 November 2011

Het leven in Cartagena
Emmi

Actief sinds 17 Aug. 2009
Verslag gelezen: 551
Totaal aantal bezoekers 25303

Voorgaande reizen:

02 Januari 2016 - 07 Maart 2016

Madagascar

01 Oktober 2011 - 12 Maart 2012

De Amerika's!

01 Januari 2011 - 02 Maart 2011

Thailand

11 Oktober 2009 - 25 April 2010

Suriname!

Landen bezocht: