The San Fransisco life - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Emmi Velema - WaarBenJij.nu The San Fransisco life - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Emmi Velema - WaarBenJij.nu

The San Fransisco life

Door: Emmi

Blijf op de hoogte en volg Emmi

25 Februari 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Lieve allemaal,

Tijd voor mijn laatste (gok ik zo) verslag deze reis. Over dik twee weken ben ik weer thuis, na ruim 5 maanden de Amerika's doorkruist te hebben! Nog even genieten van het heerlijke leven hier in Californie.

De leukste manier van reizen vind ik altijd ergens een tijdje wonen en net doen alsof je een local bent, en dat lukt aardig in deze stad. De afgelopen weken heb ik met de kindertjes zo'n beetje alle parken en speeltuinen in de wijde omtrek onveilig gemaakt en op deze manier heb ik de stad aardig leren kennen.

Het is hier steeds heerlijk weer, 18-20 graden en een stralende blauwe lucht, dus het is geen straf om met twee peuters te picknicken in een grasveld vol madeliefjes. Dit allemaal in het enorme Golden Gate Park, op loopafstand van ons huis. De afmetingen zijn erg on-Nederlands, zo ook de bewoners van het park, we hebben al een hoop eekhoorntjes en een das gezien en er staan overal bordjes met een coyote-alert!

San Francisco is echt een hele mooie stad, met heuvels en veel groen, prachtige uitzichten over de baai en vrolijk gekleurde huizen. De stad heeft een hele leuke 'spirit' met aardige mensen die uit alle windstreken hier zijn komen aanwaaien. Zo komen we in het park regelmatig bejaarde Chinezen tegen die aan het sporten (extreem langzaam joggen) of mediteren zijn, in de speeltuinen Zuid-Amerikaanse collega-nannies die in rap Spaans met elkaar bijkletsen en zaten we laatst in een cafeetje naast een Russisch-Orthodoxe priester die op zijn Apple aan zijn preek zat te werken. Natuurlijk onder het genot van double-non-fat-skimmed-milk-frapuccino. In de bus word ik regelmatig in het Russisch aangesproken door oude dametjes die van alles willen weten over mijn kinderen (NEE, ik ben de nanny!!!), blijkbaar zien wij er dus ook een beetje Russchisch uit.
Een heerlijk multicultureel gebeuren dus, dat hier allemaal heerlijk vreedzaam samen woont, eat that Wilders!

Beetje bij beetje begin ik ook de rest van Californie te ontdekken met dank aan mijn moeders achter-achter-achterneef Steve die hier woont en voor wie geen moeite teveel is om me alles te laten zien.
Twee weekenden terug zijn we naar Napa gereden, waar de beroemde Californische wijnen vandaan komen. We hebben daar zijn vader opgezocht en daar zat ik ineens, in een Amerikaans huis met allemaal familie om me heen, aan een enorme tafel lekker te eten en het voelde echt als familie, ook al had ik de meeste mensen daar nog nooit eerder ontmoet en moest ik aan sommigen even uitleggen dat ik dat nichtje uit Holland was, ja de kleindochter van Arie en Riet, de oudste dochter van Caroline, ja die!

Vandaag hebben we geluncht aan de andere kant van de baai van San Francisco, in Tiburon, een superchic havenplaatsje, in de zon op het terras, cocktail erbij, uitzicht op de bootjes, mmm genieten maar! Daarna heb ik vanmiddag nog even met Steve door Marin County gereden, aan de andere kant van de Golden Gate Bridge, een prachtig ruig landschap, helemaal leeg, zo vlakbij de stad.

Volgend weekend gaan Steve, zijn vriend en zijn vader en ik een weekendje naar Yosemite National Park, iedereen die daar is geweest vertelt me dat dat een van de hoogtepunten van de VS is dus ben heel benieuwd. Zolang we maar geen beer tegenkomen. Ik merk dat ik op z'n Amerikaans enthousiast ben over deze prachtige stad en Californie, zou geen straf zijn om hier te wonen.
Na een bezoekje aan Berkeley overweeg ik natuurlijk serieus om hier te gaan studeren, dus wie weet... Voor nu tel ik de daagjes tot ik jullie allemaal weer zie en lekker kan genieten van Hollandse kaas, fietsen, molens, tulpen en de markt (geen straf dat ik het schaatsen heb gemist), want daar verheug ik me ook wel weer op! Tot snel en veel liefs, Emmi

  • 25 Februari 2012 - 07:02

    Pia:

    Ha lieve Em,

    wat leuk weer om je verhalen te lezen!
    SF komt op mijn lijstje, dat is wel duidelijk!
    ook wel heel fijn dat je weer snel thuis bent hoor

    liefs,
    Pia

  • 25 Februari 2012 - 08:46

    Maartje:

    Hahaha Em dr staat in het tabblad bovenin: "Emmi gaat naar Nederland voor een verre reis." Nou zo zou je t wel kunnen noemen ondertussen, je bent meer weg dan hier! Veel plezier nog ff daar. Xxxxx!!

  • 25 Februari 2012 - 11:33

    Janna:

    Heerlijk em! Klinkt heel goed! Handig zo'n achterneef! Geniet er nog van de laatste twee weken! We spreken elkaar snel weer! Miss binnenkort weer een keertje skypen? Liefs!

  • 25 Februari 2012 - 16:27

    Eveline:

    Toch grappig dat jij zo overtuigend wil duidelijk maken dat je geen moeder bent :). Veel plezier met Steven en Mark, wordt vast heel gezellig met de heren! Doe ze de groeten. Mijn fotoalbum is erg leuk, dus die gaan we snel bekijken, liefs Eef

  • 25 Februari 2012 - 18:41

    Theo:

    Hoi Em,
    geniet nog even met volle teugen van de laatste dagen en dan goede reis terug. Je hebt geluk dat je in lente-achtig weer terugkomt (althans zo voelt het nu)!

  • 27 Februari 2012 - 08:41

    Selma:

    Tiburon? Onheilspellende naam... Voetjes uit het water gehouden?

    Veel plezier in Yosemite! Ben heel benieuwd!

    xxx

  • 27 Februari 2012 - 08:44

    Selma:

    Ben jij er trouwens al achter hoe je San Fran moet schrijven? san francisco, san fransisco en san franscisco? allemaal mogelijk...

  • 29 Februari 2012 - 05:15

    Emmi:

    @selma: nou daar boven in het scherm, waar staat waar ik ben en wat voor weer het is, dat heb ik niet zo gespeld he! En je typt het makkelijk verkeerd hoor.. :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

De Amerika's!

Recente Reisverslagen:

25 Februari 2012

The San Fransisco life

22 Januari 2012

Woehoe!

02 Januari 2012

In Granada

16 December 2011

Panama

29 November 2011

Het leven in Cartagena
Emmi

Actief sinds 17 Aug. 2009
Verslag gelezen: 823
Totaal aantal bezoekers 25346

Voorgaande reizen:

02 Januari 2016 - 07 Maart 2016

Madagascar

01 Oktober 2011 - 12 Maart 2012

De Amerika's!

01 Januari 2011 - 02 Maart 2011

Thailand

11 Oktober 2009 - 25 April 2010

Suriname!

Landen bezocht: