In Granada - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Emmi Velema - WaarBenJij.nu In Granada - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Emmi Velema - WaarBenJij.nu

In Granada

Door: Emmi

Blijf op de hoogte en volg Emmi

02 Januari 2012 | Nicaragua, Granada

Lieve allemaal, of het nu door de mojito komt, of de mooie stad waar ik nu ben, ik voel me ineens weer geinspireerd tot een verhaaltje, dus daar geef ik dan maar aan toe!

Ik ben inmiddels in Granada in Nicaragua. Een mooie oude stad aan een meer (formaat ijsselmeer) met enorm veel sfeer en charme. Paard en wagen, mensen die voor hun bontgekleurde huisje op hun schommelstoel de dag doornemen en overal de inmiddels zo vertrouwde salsa/bachata/merengue/zouk muziek. Samen met Cartagena, Paramaribo, Bangkok en Istanbul nu mijn favoriete stad! (een oude stad aan het water is gegarandeerd succes)

Zoals de oplettende lezer misschien merkt, heb ik in mijn rijtje verslagen Costa Rica even overgeslagen. Na Panama ben ik met Eveline doorgereisd naar Costa Rica waar we ongeveer 10 dagen zijn geweest. Best mooi allemaal hoor, maar ook een heel klein beetje... saai. Het is waarschijnlijk het enige land in heel Latijns-Amerika dat geen roerige geschiedenis met burgeroorlogen en armoedige ellende kent, en dat is heel fijn voor de mensen die er wonen. Maar als je niet stapelgek bent op indrukwekkende natuur en meer van de mensen en cultuur bent, is Costa Rica een klein beetje te aangeharkt.

In tegenstelling tot Nicaragua. Armoede en bloedige geschiedenis in overvloed. Hier overal paard en wagen, scharrelende varkens langs de weg, overvolle ouwe bussen en lawaaierige markten. Ik realiseer me dat dit dubbel is: wat ik authentiek en charmant en fotogeniek vind, wordt veroorzaakt door gebrek aan geld voor een nieuwe auto, boodschappen uit de supermarkt, een mooi huis. Mijn hart breekt als ik hier kinderen zie bedelen en ik hoop maar een goede daad te doen door hier als toerist mijn centen goed te besteden.

Nicaragua is het laatste Latijns-Amerikaanse land van deze reis en ik heb al last van een soort preventief heimwee. Ik geniet volop van dit prachtige land, leuk om nog een hoogtepuntje op het eind te hebben! Zeker omdat ik op dit moment met mijn vader reis en dat is weer een hele grappige belevenis. Zo leer ik op dit moment een hoop over de automerken die hier rondrijden, waarom het geweldig is om een pick-up te hebben (jaja) en bezoeken we een record aan terrasjes. Papa met Cubaanse sigaar en Guinness en ik met mojito, helemaal tevreden. Papa heeft voor het eerst in zijn leven echt genoten van strand en zee en leert de surfcultuur van dichtbij kennen en ik amuseer me ook kostelijk met dit goede reisgezelschap.

Over een kleine twee weken heb ik even een korte stopover in Nederland en dan vlieg ik naar San Francisco voor fase 2 van deze reis: als au-pair in Amerika! Zin in, ik houd jullie op de hoogte! Liefs!

  • 03 Januari 2012 - 10:30

    Lars:

    Hoi Em en Auke
    Allereerst de beste wensen voor dit nieuwe jaar.
    Het blijven heerlijke verhalen,geniet nog van de tijd daar en ik kijk weer uit naar je volgende.
    Groet Lars

  • 03 Januari 2012 - 11:17

    Shirley:

    Nog een gelukkig nieuwjaar. :)

    Geniet er nog maar lekker van!

  • 03 Januari 2012 - 14:54

    Maartje:

    Hahaha heeft papa zn hoedje al opgehad? xxxjes uit de mac in frankrijk :D

  • 04 Januari 2012 - 02:05

    Else:

    Like!!

    Maaruh dat au-pair had ik even gemist (#schaam). Ga je dan ook frans praten;)

  • 05 Januari 2012 - 08:04

    Eefje:

    Ook ik was niet op de hoogte van het feit dat je au-pair ging worden...

    Mooie verhalen weer. Geniet ervan!

  • 09 Januari 2012 - 01:16

    Janna:

    Nu eindelijk ook nog even je verhaal gelezen. Fijn om te horen dat je zo een leuk hoogtepunt te hebben aan het einde van je reis! Spreek je snel! Kus

  • 16 Februari 2012 - 13:53

    Lieneke Klaassen:

    Wat een leuke verhalen allemaal.
    Je bent alweer bijna terug. Geniet er nog van.

    Liefs Lieneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

De Amerika's!

Recente Reisverslagen:

25 Februari 2012

The San Fransisco life

22 Januari 2012

Woehoe!

02 Januari 2012

In Granada

16 December 2011

Panama

29 November 2011

Het leven in Cartagena
Emmi

Actief sinds 17 Aug. 2009
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 25334

Voorgaande reizen:

02 Januari 2016 - 07 Maart 2016

Madagascar

01 Oktober 2011 - 12 Maart 2012

De Amerika's!

01 Januari 2011 - 02 Maart 2011

Thailand

11 Oktober 2009 - 25 April 2010

Suriname!

Landen bezocht: