Woehoe! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Emmi Velema - WaarBenJij.nu Woehoe! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Emmi Velema - WaarBenJij.nu

Woehoe!

Door: Emmi

Blijf op de hoogte en volg Emmi

22 Januari 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Lieve allemaal,

Terwijl ik dit schrijf ben ik precies een week in San Francisco en ik ben helemaal vol van alle indrukken hier!

Na een hele korte stop-over in Nederland had ik in het vliegtuig op weg hiernaartoe toch eventjes heimwee naar kaas, koeien, weilanden, molens, fietsen en Hollandse luchten. Maar San Francisco is zo ontzettend leuk dat ik daar al wel weer aardig overheen was. Gedurende de week pas ik hier op 2 droppies van peuters en daarmee komen een hoop herinneringen aan mijn oppascarriere op de middelbare school terug. Luiers verschonen, fruithapjes, boekjes lezen, ik ben er erg druk mee!

Na de speeltuinen en parken die ik afgelopen week heb leren kennen, heb ik vandaag mijn eerste echte dag sightseeing gedaan. Ritje met de cable car, Fisherman's Wharf, Lombard Street, China Town, Union Square en het Asian Arts Museum kan ik vast van mijn lijstje vinken. Bovendien heb ik vandaag een paar hele aardige schakende zwervers ontmoet en raakte ik verzeild in een enorme demonstratie (helaas anti-abortus, dat dan weer wel).

Er is hier, naast wat ik vandaag heb gezien, nog ontzettend veel te zien en doen, genoeg om me de komende twee maanden te vermaken. Maar daarnaast, belangrijker dan alle toeristische highlights, is San Franscisco ook een hele leuke stad om te ZIJN. Mensen uit alle windstreken, dus ook restaurantjes uit alle windstreken. Een tolerante, beetje alternatieve sfeer in dit yoga-, vega-, homo-, hippie-walhalla van Amerika.

Klein nadeel is dat het hier wel wat kouder is dan in de tropen, waar ik tot voor kort zat. Het weer van afgelopen week is het best te vergelijken met een hele mooie herfstweek in oktober in Nederland, dus ik mag helemaal niet klagen. Bovendien hebben we hier een heerlijk bubbelbad om na een koude dag in op te warmen en met een warme pyjama en twee dekens op mijn bed redt deze koukleum het net.

Een beetje hap-snap mijn eerste indrukken hier, morgen ga ik naar de grote finale van het American Football kijken en het team van San Francisco speelt! Belooft natuurlijk een heel spektakel te worden, waar ik jullie snel weer van op de hoogte zal brengen! Veel liefs, Emmi

  • 22 Januari 2012 - 10:00

    Else:

    Nice! met foto's graag! kuskus en geniet

  • 22 Januari 2012 - 19:43

    Theo:

    Weer een nieuw werelddeel met andere indrukken (hoewel de luiers niet veel van de NL zullen verschillen). Succes en veel plezier!

  • 23 Januari 2012 - 03:06

    Janna:

    Fijn dat het meteen zo goed bevalt em! En relaxt dat je al een beetje de toerist hebt kunnen uithangen. Ben benieuwd naar je verdere avonturen! kus

  • 23 Januari 2012 - 11:35

    Bart:

    veel plezier,en de groeten aan tom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

De Amerika's!

Recente Reisverslagen:

25 Februari 2012

The San Fransisco life

22 Januari 2012

Woehoe!

02 Januari 2012

In Granada

16 December 2011

Panama

29 November 2011

Het leven in Cartagena
Emmi

Actief sinds 17 Aug. 2009
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 25331

Voorgaande reizen:

02 Januari 2016 - 07 Maart 2016

Madagascar

01 Oktober 2011 - 12 Maart 2012

De Amerika's!

01 Januari 2011 - 02 Maart 2011

Thailand

11 Oktober 2009 - 25 April 2010

Suriname!

Landen bezocht: