Bogota - Reisverslag uit Bogotá, Colombia van Emmi Velema - WaarBenJij.nu Bogota - Reisverslag uit Bogotá, Colombia van Emmi Velema - WaarBenJij.nu

Bogota

Door: Emmi

Blijf op de hoogte en volg Emmi

06 November 2011 | Colombia, Bogotá

Wat een stad! Even opsommen: de hoofdstad van Colombia, op 2500 meter hoogte, 8 miljoen inwoners, 1700 vierkante kilometer groot. Een vieze, lelijke stad met bijna altijd een grijze lucht en elke dag regen. En toch: geweldig leuk! Het contrast met Suriname en de Amazone waar ik de afgelopen maand was is heel groot. Van rimboe naar stad en van plakkerig heet naar best wel koud. Maar ik voel me wel thuis in deze stad vol studenten en kleurrijke figuren. Op elke hoek van de straat een universiteit, boekhandel of alternatief cafeetje. Vandaag, op zondag, wordt het centrum van de stad afgesloten voor auto`s en dan vullen de straten zich met fietsers en rolschaatsers, straatartiesten en verkopers van allerhande prullaria. Daartussendoor bedelaars, zwervers en smoezelige kindertjes en je kunt je voorstellen dat een gezellige bonte bedoening is. Beetje zoals Amsterdam op koninginnedag? We hebben zelfs over een rommelmarkt gelopen met precies dezelfde zooi als in Nederland op koninginnedag! Wat dacht je van oude LP`s, kinderkleertjes, complete serviezen uit de jaren zeventig, beeldjes voor op de schoorsteenmantel en een paar schaatsen? Echt, schaatsen in Colombia, wie bedenkt het! We, trouwens, dat zijn mijn moeder en ik. Mama is gisteravond aangekomen in Bogota en we reizen de komende twee weken samen door het land. Vandaag was ik de tourguide en als ik het verplegen nog eens zat word, lijkt me dat ook best een leuk baantje. We zijn samen naar het Botero museum geweest. Als je deze kunstenaar niet kent, moet je hem eigenlijk even googelen en dan snap je dat je van dit museum heel vrolijk wordt. Ik word sowiezo wel vrolijk van deze gekke stad, waar studenten protesteren voor openbaar onderwijs voor iedereen en je niet gek op moet kijken van een man op straat met roze vleugels op zijn rug. Of iemand die zijn racefiets en Sint Bernard meeneemt in de kerk. Overmorgen vertrekken we en gaan moeders en ik langzaam naar het noorden van het land, richting de Caribische kust. Na een weekje hooggebergte is een tropisch strand natuurlijk ook helemaal niet vervelend, maar ik ben hier in Bogota wel in mijn element! Ik houd jullie op de hoogte. Veel liefs!

  • 07 November 2011 - 02:31

    Else:

    Nice!! Klinkt goed! knuffel

  • 07 November 2011 - 05:57

    Eveline:

    Klinkt goed Em! Veel plezier met zijn tweeen en tot over ruim een maand! x

  • 07 November 2011 - 07:36

    Janna:

    Heerlijk em! Veel plezier met je moeder! kus

  • 07 November 2011 - 08:05

    Karin:

    Klinkt een stuk beter dan je vorige verslag! Klinkt heel leuk! heel veel plezier met je moeder de komende twee weken nog. xx

  • 07 November 2011 - 09:06

    Shirley:

    Klinkt goed, hoor!
    Heel veel plezier nog!

  • 07 November 2011 - 12:06

    Lars:

    Em en Caroline.
    Het lijkt me te gek zo,n stad, net terug uit Dion (precies het tegen over gesteld) we hebben het er super gehad, heel veel plezieraan het strand.
    wederom dank voor je verhaal en ik blijf jullie volgen.
    X lars

  • 07 November 2011 - 13:09

    Puck:

    Echt een stad voor jou ems! Genoeg te zien zo te horen! Geniet ervan na je vorige tegenvallende paar weken Brasil! Kus vanuit het ongeveer net zo 'koude' Nederland

  • 07 November 2011 - 13:55

    Marianne:

    Klinkt als een boeiende stad waarbij Paramaribo in het niets verzinkt.
    Veel plezier!

  • 07 November 2011 - 15:11

    Theo:

    Veel plezier met z'n tweetjes en geniet ervan!!

  • 07 November 2011 - 16:27

    Bart:

    eerste waarbenjij.nu sinds tijden waar ik serieus bijna met spanning op het vervolg wacht...x

  • 07 November 2011 - 18:51

    Laura:

    Leuk Em! Geniet ervan! Ook gezellig met je mama! XXX

  • 07 November 2011 - 19:00

    Wilma Laks:

    Wat schrijf jij toch heerlijk! Het lezen van jouw verslag doet mij verlangen naar een reis en jouw leeftijd. Geniet met die moeder van je. Dikke kus voor jullie allebei.

  • 09 November 2011 - 19:32

    Anna Ravensbergen:

    Hey Emmi,

    leuk om te lezen dat je Bogota cool vindt. Ik ben er dit najaar ook geweest en na Bogota meer richting Zona Cafetera gegaan: Salento. Was super. Maar er is te veel te zien he? De kust leek me ook geweldig, alleen wilden mijn vriend en ik richting Ecuador en dan zou het een te lange rit worden.

    Veel plezier nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Bogotá

De Amerika's!

Recente Reisverslagen:

25 Februari 2012

The San Fransisco life

22 Januari 2012

Woehoe!

02 Januari 2012

In Granada

16 December 2011

Panama

29 November 2011

Het leven in Cartagena
Emmi

Actief sinds 17 Aug. 2009
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 25314

Voorgaande reizen:

02 Januari 2016 - 07 Maart 2016

Madagascar

01 Oktober 2011 - 12 Maart 2012

De Amerika's!

01 Januari 2011 - 02 Maart 2011

Thailand

11 Oktober 2009 - 25 April 2010

Suriname!

Landen bezocht: