Gestrand! - Reisverslag uit Manaus, Brazilië van Emmi Velema - WaarBenJij.nu Gestrand! - Reisverslag uit Manaus, Brazilië van Emmi Velema - WaarBenJij.nu

Gestrand!

Door: Emmi

Blijf op de hoogte en volg Emmi

29 Oktober 2011 | Brazilië, Manaus

Lieve allemaal! Een korte update deze keer, ik zit namelijk nog steeds in Manaus, de hoofdstad van de Amazone. Het plan was om zo snel mogelijk van hier naar Colombia te gaan, maar dat bleek een stuk moeilijker dan gedacht. Ook kreeg ik flinke griep (wie verwacht dat nou) en voelde het al met al een beetje als een verloren week. Maar komende dinsdag vlieg ik dan eindelijk en zeg ik Manaus gedag! Een stad met 2,3 miljoen inwoners, maar weinig te beleven. Toch is het wel leuk om hier een beetje te wonen: op de hoek zit de lunchroom waar ik ´altijd´ ga lunchen, op een ander adresje haal ik elke dag een sapje. Bovendien heb ik in het hostel waar ik in zit de meest geweldige ontmoetingen: een Poolse professor met een burn-out, een Israelier met ADHD en een apart gevoel voor humor, een Schot met hele sterke verhalen (`toen ik in ´93 in de gevangenis zat in Rio...`) en een Kiwi die in zijn vorige leven piloot was en me al heeft aangeboden mij hoogstpersoonlijk even naar Colombia te vliegen. Allemaal mannen die op drift zijn geraakt en in deze uithoek van de wereld zijn beland. Geweldig materiaal voor een boek :D
Daarnaast heb ik een Braziliaans meisje ontmoet op de boot op weg hiernaar toe. Ze vond blijkbaar dat ik mijn hangmat erg onprofessioneel ophing, dus kwam ze me helpen en sindsdien heeft ze me op sleeptouw genomen. Heel handig, ze weet welke bus waarheen gaat (staat nergens) en leert me een beetje Portugees. Verder geeft ze me een interessant kijkje in de Braziliaanse ziel: ik vroeg haar waarom ze geen vriendje had en ze vertelde dat je daar maar kinderen van kreeg en zij had het plan om Engelse te leren, in het buitenland verder te studeren, en dan een supergoede baan te vinden. Lekker ambitieus! En inderdaad volgens mij wel uitzonderlijk, want de Brazilianen lijken al vanaf jonge leeftijd erg druk met alles wat met voortplanting te maken heeft. Zal wel door het broeierige weer komen! Verder beleef ik hier niet veel, hoewel ik gister met dat Braziliaanse meisje naar een strandje ben geweest waar de dolfijen vlak langs ons zwommen! Dat zie je niet elke dag. Toch vond ik de stranden in Suriname mooier... En het eten lekkerder en de mensen liever en de mannen knapper. Maar ik beloof jullie, dit is het laatste berichtje met Suriname-heimwee, de volgende update komt uit Colombia en dan ben ik samen met mijn moedertje op pad en krijgt het verhaal vast een hoop nieuwe wendingen... Veel liefs!

  • 30 Oktober 2011 - 05:38

    Else:

    Ems! Chapeau je bent echt goed in het bijhouden van je blog! Wel balen dat je ziek was en dan ook nog heimwee is dubbel balen. Hierna hopelijk weer lekker genieten!

  • 30 Oktober 2011 - 07:31

    Theo:

    Jammer van de griep en dat je bent gestrand. Maar het loopt zoals het lopen moet.... Alhoewel het minder leuk dan Suriname was, heb je toch leuke mensen ontmoet.
    Goede reis naar Colombia en dikke knuffel (ook voor je moedertje).

  • 30 Oktober 2011 - 07:51

    Janna:

    Em, wat vervelend dat je ziek bent geweest! Dat is altijd naar op reis.. Gelukkig heb je daar wel leuke en boeiende mensen om je heen ;) om je een beetje te vermaken in het niet echt denderende Manaus. Succes nog de laatste twee dagen en veel plezier met je moeder in Colombia!!! Liefs

  • 30 Oktober 2011 - 08:53

    Shirley:

    Vervelend zeg, dat je ziek bent geweest. Hopelijk ben je daar weer helemaal bovenop! Alvast veel plezier in Colombia!

  • 30 Oktober 2011 - 15:26

    Marianne:

    Goede reis verder en hopelijk zonder ziektes!

  • 06 November 2011 - 13:05

    Mark:

    Hi Emmi,

    We hebben elkaar ontmoet in Albergo Alberga. Ik zat een beetje zielig bij het zwembad met een gewonde voet.
    Leuk om je belevenissen te volgen!

    Geniet ervan!

    Mark

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Manaus

De Amerika's!

Recente Reisverslagen:

25 Februari 2012

The San Fransisco life

22 Januari 2012

Woehoe!

02 Januari 2012

In Granada

16 December 2011

Panama

29 November 2011

Het leven in Cartagena
Emmi

Actief sinds 17 Aug. 2009
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 25307

Voorgaande reizen:

02 Januari 2016 - 07 Maart 2016

Madagascar

01 Oktober 2011 - 12 Maart 2012

De Amerika's!

01 Januari 2011 - 02 Maart 2011

Thailand

11 Oktober 2009 - 25 April 2010

Suriname!

Landen bezocht: