Al bijna naar Brazilie! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Emmi Velema - WaarBenJij.nu Al bijna naar Brazilie! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Emmi Velema - WaarBenJij.nu

Al bijna naar Brazilie!

Door: Emmi

Blijf op de hoogte en volg Emmi

11 Oktober 2011 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal, ik zit aan het zwembad in de schaduw van een parasol, want in de zon is het veel te heet. Hier in Suriname is het elke dag 32 graden en elke dag zeggen de Surinamers tegen elkaar: "pfff, wat is het warm he!" Maar als je zoals ik helemaal niks te doen hebt en maar een beetje luiert aan het zwembad, is dat natuurlijk helemaal niet erg. De afgelopen dagen hier waren een grote trip down memory lane. Erg grappig dat ik nu ik hier weer ben, me weer precies herinner in welke winkel je wat kunt kopen, en waar de leuke restaurantjes zitten. Afgelopen dagen heb ik een Italiaanse backpacker op sleeptouw genomen. En of je nou een backpacker in Amsterdam, Bangkok of Paramaribo ontmoet, altijd hebben ze van dat lange haar in een staartje, luisteren ze naar Bob Marley en hebben ze een hele verlichte kijk op de wereld waar we in leven. Waarom? Maar dat terzijde. Samen hebben we gefietst door de polders van Commewijne, waar resten te bekijken zijn van oude Nederlandse plantages. We hebben een bezoek gebracht aan een indianendorp en aan de goede oude Vlindertuin, waar ik al zeker 5 keer ben geweest inmiddels.
En morgen vertrek ik dan weer uit dit heerlijke land. Ik kan wel weer een lyrische lofzang op Suriname gaan houden, maar waarom ik zo verschrikkelijk verknocht ben aan dit land weet ik eigelijk niet. Of het aan de roti en de pom ligt, of aan de lieve mensen of de zon die altijd schijnt, geen idee. Maar ik voel me vandaag een beetje weemoedig. Het is net alsof ik alweer aan het einde van mijn reis bent, terwijl die eigelijk net begint. Morgen vlieg ik naar het noorden van Brazilie en daarna reis ik door naar Colombia, Panama, Costa Rica, Nicaragua en tot slot San Francisco. Nog een heleboel op me te verheugen dus! Maar Suriname... zit wel heel diep in mijn hart!
Veel liefs uit Sranan!

  • 11 Oktober 2011 - 17:33

    Eveline:

    Vind ik leuk! hi hi. Wat ga je je laatste avond in Paramaribo eten dan? x Eef

  • 11 Oktober 2011 - 17:35

    Laura:

    Ooo wat heerlijk!
    Het klinkt echt super goed Em! Het wordt vast een prachtige reis! Geniet ervan! En al helemaal van de zon, want hier is de herfst echt begonnen, dus REGEN! Haha
    Liefs!

  • 11 Oktober 2011 - 18:46

    Maartje:

    Jaaaaaaa ja, je zit ons gewoon te foppen! Er staat hier wolkje+wolkje+regen in Paramaribo!!

  • 11 Oktober 2011 - 19:22

    Lieve Em:

    Bij dat weemoedige gevoel kan ik me wel iets voorstellen, maar als je ziet wat je nog voor de boeg hebt, dan is die weemoedigheid snel verdwenen.
    Geniet ervan. Hier miezert het!
    Theo

  • 12 Oktober 2011 - 03:16

    Else:

    Mooie verhalen weer em! Wel lastig om nu weer te vertrekken. Maar heleluja wat ga je nog veel doen en zien! Dus hopelijk verandert je weemoedige gevoel weer snel in nieuwe

  • 12 Oktober 2011 - 03:16

    Else:

    ... in nieuwe ontdekkingen:)! Wow Brasil te gaaf! Geniet ervan kuss

  • 12 Oktober 2011 - 07:23

    Monique:

    Hé Em, Wat klinkt dat allemaal goed en relaxed. Jij en Suriname, dat is echt een match. Nu op naar Brazilië, helemaal nieuw en spannend. Ik hoop dat je met een goed gevoel Suriname achter je laat! Ben benieuwd naar je indrukken van Brazilië! Liefs, M

  • 12 Oktober 2011 - 08:46

    Janna:

    Heerlijk em dat suriname je weer zo goed bevallen is! je gaat nog vast heel veel mooie dingen doen en zien, dus hopelijk is je weemoedige gevoel weer snel verdwenen!
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

De Amerika's!

Recente Reisverslagen:

25 Februari 2012

The San Fransisco life

22 Januari 2012

Woehoe!

02 Januari 2012

In Granada

16 December 2011

Panama

29 November 2011

Het leven in Cartagena
Emmi

Actief sinds 17 Aug. 2009
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 25298

Voorgaande reizen:

02 Januari 2016 - 07 Maart 2016

Madagascar

01 Oktober 2011 - 12 Maart 2012

De Amerika's!

01 Januari 2011 - 02 Maart 2011

Thailand

11 Oktober 2009 - 25 April 2010

Suriname!

Landen bezocht: