Kerstgevoel, waar blijf je nou! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Emmi Velema - WaarBenJij.nu Kerstgevoel, waar blijf je nou! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Emmi Velema - WaarBenJij.nu

Kerstgevoel, waar blijf je nou!

Door: Emmi

Blijf op de hoogte en volg Emmi

20 December 2009 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,

Weer even een update, 1 nachtje slapen voordat Maartje komt! Ik hoor barre en boze verhalen over alle sneeuw in Nederland! Hier is het ook geen mooi weer hoor, de regentijd is echt begonnen. Vrijdag scheen de zon een paar uurtjes, dus wij waren direct op de fiets naar het zwembad gesprongen. Op de terugweg begon het weer te regenen, zo hard dat we in no-time doorweekt waren. Maar met 30 graden is dat helemaal geen ramp, dus we zaten vrolijk zingend op de fiets, lekker door alle plassen scheuren en je weer even 5 jaar oud voelen. Ach ja, nu kunnen we nog lachen om alle regen, als dit aanhoudt tot eind februari weet ik niet hoe leuk we het dan nog vinden.

Deze afgelopen week heb ik zowaar heel hard gewerkt! Maandag heb ik les gegeven aan een groep leerling-zusters in het ziekenhuis. Ik heb ze collages laten maken en lekker laten knippen en plakken in oude vakbladen. Het thema was veilig werken in het ziekenhuis en de resultaten waren werkelijk prachtig. Woensdag was mijn eindbeoordeling en ik citeer hierbij de hoofdzuster: "Emmi is heel flink geweest, ze kwam altijd op tijd en we hoefden haar helemaal niet te begeleiden". En daar kon ik het mee doen! Donderdag was mijn laatste dag in het ziekenhuis en toevallig werd ook gevierd dat de hoofdzuster met pensioen gaat. Groot feest dus! Een hele leuke manier om weg te gaan en met een grote bak nasi, bami en kip onder mijn arm verliet ik voor de laatste keer het Diakonessenhuis.

En nu dus kerstvakantie! Wel moet ik nog een stapel verslagen afmaken, maar ja, there's always tomorrow, manjana manjana en no spang, om er maar een paar kreten in te gooien.
De afgelopen periode hebben we weer een aantal spannende dingen beleefd, met als hoogtepunt de nachtelijke krokodillenjacht! Met wiebelende smalle bootjes het moeras in, terwijl je geen hand voor ogen ziet, alleen de sterren boven je hoofd. We hebben zelfs een paar kleine kaaimannen gevangen, en ook ik(!!!) heb met van angst vlinders in mijn buik een kaaiman vastgehouden. Toen ik voelde dat zijn hart een stuk sneller klopte dan het mijne, vond ik hem ineens een stuk minder eng. Zelfs een beetje zielig.

Deze week hebben we geprobeerd een beetje winter- en kerstgevoel te krijgen hier. Vorige week hebben we gebowld en ik was helemaal niet zo slecht als anders! Misschien kwam dat, omdat ik erop werd gewezen dat ik de verkeerde vingers in de verkeerde gaatjes had... Daarna ging de bal ineens wel rechtdoor! Afgelopen donderdag zijn we naar een hele zielige huilfilm geweest. In de bioscoop stond de airco zo koud, dat ik wou dat ik een vestje had meegenomen. Maar pas vanochtend in de kerk lukte het voor het eerst echt om me voor te stellen dat het bijna kerst is! Go tell it on the mountain, gloria in excelsis deo! Het is echt een leuke kerk trouwens, echt een anderhalf uur durend zing- en dansfeestje, voorgegaan door een immer grappende dominee.

En nu... nu zit ik angstvallig nu.nl en schiphol.nl in de gaten te houden in de hoop dat jullie sneeuw snel voorbij is, zodat Maartje mooi op tijd morgen deze kant op kan komen! Help me duimen! Maart kan een heleboel foto's mee terug nemen, maar tot die tijd kunnen jullie ook kijken op mijn hyves, voor een paar eerste indrukken! Alvast hele fijne feestdagen, geniet van de sneeuw, doe voorzichtig als het glad is en ik laat snel wat horen!
Veel liefs, em

  • 20 December 2009 - 17:28

    Kaat:

    Yes nr. 1!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!mooi verhaal weer emms. Have fun met maart

  • 20 December 2009 - 18:29

    Else:

    nouuuuu nummer twee mag er ook wezen! Weer mooie verhalen em. En ben je nu ook helemaal in de here? geniet van je kerst en van maart. Het was net weer 1 graden boven nul dus ik hoop dat de sneeuw snel weg is. Ik heb wel lekker gesleed vandaag. kusss

  • 20 December 2009 - 20:01

    Eveline:

    Net weer naar huis geglibberd op de fiets. Nog kijken of morgen de bus naar werk gaat :s. Het is wel saai zonder jou hier hoor Em! Ik ga iig duimen dat Maart morgen vlot vertrekt. Kus Eef

  • 20 December 2009 - 21:05

    Aggie:

    Zo vandaag hadden we het weeralarm. Bussen en treinen reden niet en iedereen zat opgesloten thuis. Ik vind het helemaal geweldig! Alles mooi wit tijdens mijn kerstvakantie, heerlijk! Gister zag ik Maartje op scouting en ik wilde haar een kerstkaart mee geven voor jou, maar ben het uiteindelijk vergeten. Dus dan maar even zo: Lieve Emmi hele fijne kerstadagen en alvast een gelukkig nieuwjaar!!!!!!!!!!!!
    Kus Aggie

  • 21 December 2009 - 13:25

    Janna:

    Heel veel plezier met maart! Geniet van je vakantie! Kus

  • 26 December 2009 - 16:28

    Lars :

    Hoi Em

    Nu tweede kerstdag ligt er in NL nog steeds sneeuw,.
    dank voor je kerstwens en jij ook nog fijne (laatste stukje) fijn kerstgewenst.
    Geniet er van samen met Maart en alvast eeen goede jaarwisseling en een heel voorspoedig 2010 Groet en kus Lars

  • 30 December 2009 - 21:46

    Lian Wanner:

    Hey Emmi,

    Uiteindelijk hebben we toch wel een beetje kerstgevoel gehad toch op Anaula? Lekker bbq-en met kerst wie wil dat nou niet?

    Leuk om je stukje te lezen.
    Spreek je snel weer!

  • 02 Januari 2010 - 11:38

    Ciska Bekker:

    Lieve Emmi en Maartje,

    Heel veel plezier samen en lekker genieten van alles!
    en een heel Gelukkig Nieuwjaar van

    Allen Bekkertjes uit Dordrecht en Rotterdam

    Veel liefs Jan en Ciska

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emmi

Actief sinds 17 Aug. 2009
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 25308

Voorgaande reizen:

02 Januari 2016 - 07 Maart 2016

Madagascar

01 Oktober 2011 - 12 Maart 2012

De Amerika's!

01 Januari 2011 - 02 Maart 2011

Thailand

11 Oktober 2009 - 25 April 2010

Suriname!

Landen bezocht: