Laos! - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Emmi Velema - WaarBenJij.nu Laos! - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Emmi Velema - WaarBenJij.nu

Laos!

Door: Emmi

Blijf op de hoogte en volg Emmi

10 Februari 2011 | Laos, Luang Prabang

Lieve allemaal, ik heb weer een hoop beleefd, dus tijd voor een snelle update! Allereerst: ik ben niet meer in Thailand! Ik hoorde een hoop goede verhalen over Laos en ik heb net een tweedaagse tocht over de Mekong-rivier gemaakt die de grens vormt tussen Thailand en Laos. De Laotiaanse stad waar ik nu ben heet Luang Prabang en is prachtig. Alles is hier wat minder platgetreden dan in Thailand en je ziet overal Franse invloeden (zoals croissantjes bij het ontbijt).
Maar ik zal bij het begin beginnen. Tijdens mijn laatste update zat ik nog in het zuiden van Thailand, bij het vrijwilligersproject. Daar ben ik op 28 januari vertrokken en eerlijk gezegd was dat ook geen dag te vroeg. Het project was erg leuk, maar de omstandigheden waren wel erg primitief en na een maand wil je wel weer eens een echte warme douche. Vanuit Ranong in het zuiden van Thailand heb ik een 20-urige bustocht gemaakt naar het noorden van Thailand, naar de stad Chiang Mai. Dit is de tweede stad van Thailand. Een erg mooie stad, maar ook erg toeristisch en bovendien was ik niet helemaal fit, dus ik heb er niet zo heel erg van genoten. Na drie dagen ben ik weer op de bus gestapt naar Pai. Een klein dorpje vol met Europese en Amerikaanse hippies. Deze hippies hebben in de loop der tijd gezorgd voor de leukste organisch-vegetarische-verantwoorde restaurantjes en elke avond live muziek in de open lucht aan de rivier. Niet verkeerd. Alleen maar lekker eten, luieren en de leukste mensen ontmoeten. Met mijn nieuwe vrienden uit New York heb ik een grot en een olifantenkamp bezocht. Ik ontmoet allemaal superleuke mensen en kan dus elke dag mijn Engels, Frans, Duits en zelfs Spaans oefenen. Mijn Thais en Laotiaans is nog steeds erbarmelijk. Vanuit Pai ben ik dus naar Laos vertrokken. Totaal onvoorbereid, niet helemaal mijn stijl, maar wel heel gaaf! Heb op internet nog even gegoogled wat voor land Laos eigelijk is en wat voor munt ze hier eigelijk hebben. Vervolgens op de boot over de Mekong een Lonely Planet van een meisje geleend om me wat verder te verdiepen. Ik moet zeggen: Thailand was mooi en leuk enzo, maar op Laos ben ik op slag verliefd geworden! Ik denk dat ik hier dus nog wel eventjes blijf, nog 3 weken reizen te gaan, dus genoeg tijd om een goede indruk van het land te krijgen. Ik deel nu een kamer met twee supergezellige meisjes uit Engeland en Canada, dus ik denk dat ik me maar gewoon bij hun plannen aansluit. Ik hou jullie op de hoogte en tot heel snel weer! Veel liefs!

  • 10 Februari 2011 - 07:51

    Eveline:

    Oeh crossaintjes :) veel plezier, vergeet niet foto's te maken!

  • 10 Februari 2011 - 11:27

    Janna:

    Hee em, wat leuk dat je gewoon lekker naar Laos bent gegaan! Heerlijk hoor! Geniet van de mooie dingen in Laos! En laat snel weer wat van je horen! Liefs

  • 10 Februari 2011 - 13:17

    Else:

    Lekkerrrrrr! Klinkt goed! Als je weer internet hebt moet je er maar snel wat foto's bij posten! liefsss

  • 13 Februari 2011 - 13:39

    Selma:

    Heb je ook houten billen gekweekt op die houten bankjes van de mehkong slow boat?

  • 13 Februari 2011 - 20:27

    Wilma Laks:

    Lieve Emmi,
    Wat beleef jij veel! Geweldig dat jij zo geniet. Ben benieuwd nar je verhalen als jij weer thuis bent. Geniet nu al steeds van jouw geschreven verslag.

  • 14 Februari 2011 - 21:47

    Pia:

    ha Em,

    goed zo, gewoon je neus achterna he en wat een verrassingen wachten er dan!

    erg leuk om je verhalen te lezen
    ben ook heel benieuwd ze weer te horen als je terug bent

    lieve groet,
    Pia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Luang Prabang

Thailand

Recente Reisverslagen:

20 Februari 2011

Lovely, lovely Laos

10 Februari 2011

Laos!

21 Januari 2011

Barre tijden voor een stadsmeisje

10 Januari 2011

Genieten

06 Januari 2011

Spinnen!
Emmi

Actief sinds 17 Aug. 2009
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 25317

Voorgaande reizen:

02 Januari 2016 - 07 Maart 2016

Madagascar

01 Oktober 2011 - 12 Maart 2012

De Amerika's!

01 Januari 2011 - 02 Maart 2011

Thailand

11 Oktober 2009 - 25 April 2010

Suriname!

Landen bezocht: