Lovely, lovely Laos - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Emmi Velema - WaarBenJij.nu Lovely, lovely Laos - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Emmi Velema - WaarBenJij.nu

Lovely, lovely Laos

Door: Emmi

Blijf op de hoogte en volg Emmi

20 Februari 2011 | Laos, Vientiane

Lieve allemaal,

Laatste update! Ik heb nog 10 dagen te gaan dus dan kan ik jullie allemaal weer hoogstpersoonlijk op de hoogte brengen van alle avonturen.

Op dit moment ben ik in het zuiden van Laos, op een klein eilandje in de Mekong. Voor mijn gevoel ben ik hier heel ver van de bewoonde wereld, hoewel ze zelfs hier een internetcafe hebben. Het is zo ontzettend heet, 38 graden, dat ik te lui ben om iets anders te doen dan in mijn hangmat letterlijk boven de rivier te hangen.

De temperatuur betekent een groot verschil met het noorden van Laos, waar ik vorige week was. Daar was het zo koud dat we in het hotel om extra dekens hebben gevraagd. Het noorden van Laos was sowieso een hele belevenis. Hier zie je dat Laos een van de armste landen ter wereld is. Bovendien hebben de Amerikanen in de koude oorlog het gebied platgebombardeerd en het land ziet er nog steeds kaal en verwoest uit. Alles in Phonsavanh, het plaatsje waar we waren, zat onder de stof en vliegen. Heel toepasselijk voor de sfeer die er in het stadje hing at ik iets verkeerds en bracht de volgende 24 uur op het toilet door. Klinkt misschien niet als een fantastische bestemming, toch ben ik blij dat ik naar dat afgelegen gebied ben geweest. Ik heb het idee dat ik wat van het echte Laos heb gezien. Koeien op de weg, moeders met een kindje op de rug die in de rijstvelden werken, huisjes van gevlochten bamboematten. Alsof de tijd heeft stilgestaan.

Hoe groot was het contrast met onze volgende bestemming, Vang Vien, dat wordt overspoeld met 18-jarige Aussies die hun dagen vullen met bierdrinken in de rivier? Hoewel ik weet dat sommigen van jullie dat een heel aanlokkelijk beeld vinden, wilde ik er zo snel mogelijk weer vertrekken.

Volgende bestemming was Vientiane, een dromerig klein hoofdstadje aan de rivier de Mekong. Waar doet dat aan denken? Juist! Paramaribo! Ik voelde me hier dus wel thuis, helemaal toen ik ontdekte dat ze hier roti verkopen! (weliswaar niet precies hetzelfde als de Surinaamse, maar gewoon anders lekker)

Gisteravond ben ik met mijn Canadese reisgenootje op de nachtbus naar het zuiden gestapt. Deze bus had echte bedden (hoe gaaf, net als in Harry Potter!) dus heerlijk geslapen en nu vanochtend op dit eilandje aangekomen. Alweer de laatste Laotiaanse bestemming. Wat een droomland is dit! Nog drie dagen hier en dan nog een week Thailand en Bangkok. Voorlopig nog even stoven in de zon. Vandaag waren we te lui om op te staan en naar de zonsondergang te kijken, maar morgen... Morgen gaan we weer echt iets doen! Zwemmen ofzo. Liefs!

  • 20 Februari 2011 - 12:05

    Hanne:

    Wat een leuk verhaal weer! Alweer een land toegevoegd op mijn verlanglijstje! :) Veel plezier nog de laatste dagen!

    xx Hanne

  • 20 Februari 2011 - 12:10

    Maartje:

    38 graden...Hier ws gister natte sneeuw. Of sneeuwregen (zegt Maartje Ei.)... Veel plezier nog ff zussie!

  • 20 Februari 2011 - 13:56

    Haal:

    Lekker seg! Bier drinken in de rivier klinkt inderdaad heel aantrekkelijk! Haha! Je maakt er een mooie trip van!
    Geniet de laatste week! Liefs

  • 20 Februari 2011 - 23:28

    Else:

    Joehoee klinkt weer goed! Nog even genieten de laatste dagen, liefss

  • 21 Februari 2011 - 08:45

    Janna:

    Em wat klinkt dat relaxt! Ik ben jaloers! tot snel, liefs

  • 21 Februari 2011 - 09:53

    Kaat:

    Emmsie! heerlijk verhaal!! Tijd vliegt voorbij! geniet ervan!! x

  • 21 Februari 2011 - 16:34

    Jilles:

    Nice!!! Groetjes en veel plezier uit het gemiddeld 38 graden koudere Holland.

  • 25 Februari 2011 - 12:05

    Haal:

    Haaaai!

    Heel veel plezier met je laatste daagjes! Ik ga nu elsje ophalen! Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vientiane

Thailand

Recente Reisverslagen:

20 Februari 2011

Lovely, lovely Laos

10 Februari 2011

Laos!

21 Januari 2011

Barre tijden voor een stadsmeisje

10 Januari 2011

Genieten

06 Januari 2011

Spinnen!
Emmi

Actief sinds 17 Aug. 2009
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 25305

Voorgaande reizen:

02 Januari 2016 - 07 Maart 2016

Madagascar

01 Oktober 2011 - 12 Maart 2012

De Amerika's!

01 Januari 2011 - 02 Maart 2011

Thailand

11 Oktober 2009 - 25 April 2010

Suriname!

Landen bezocht: