Barre tijden voor een stadsmeisje - Reisverslag uit Ranong, Thailand van Emmi Velema - WaarBenJij.nu Barre tijden voor een stadsmeisje - Reisverslag uit Ranong, Thailand van Emmi Velema - WaarBenJij.nu

Barre tijden voor een stadsmeisje

Door: Emmi

Blijf op de hoogte en volg Emmi

21 Januari 2011 | Thailand, Ranong

Lieve allemaal!

Hoog tijd voor weer een berichtje! Ik denk namelijk regelmatig: "Als jullie me nou eens zouden zien!"

Bijvoorbeeld als ik met mijn laarzen aan en strohoed op met mijn gietertje water ga halen uit de beek voor de moestuin. Drie stuiterende honden om me heen, onderweg kom ik een opaatje tegen die zittend op een steen zich in zit te zepen. De zon komt voorzichtig achter de berg vandaan en verjaagt zo de koude ochtendmist uit het dal. Zo begint elke morgen hier. Ik sta op als het licht wordt, veeg mijn erf, voer de kippen en geef de plantjes water. Ik zeg tegen de honden dat ze op moeten sodemieteren (Pai! Pai!) en ga dan het paard van stal halen om hem naar de plantage te brengen. Ik banjer door het hoge gras en de struiken om een lekker plekje voor hem te vinden en probeer niet aan slangen te denken... Met andere woorden, ik verander in rap tempo in een stoere boerin (zo dacht ik bij mezelf). Tot gisteravond dan...

Ik kwam na het eten in mijn huisje en scheen met mijn zaklamp op de muur en daar zat een waar monster! Een ongeveer 30 cm grote duizendpoot met rode pootjes en enorme kaken. Hij zag er veel enger uit dan ik hier kan beschrijven. Ik stond in no-time voor de deur van de buurman, om in mijn beste Thais om hulp te vragen. "Eh, Ghak, hello? Eh help?" Het lukte me om uit te leggen dat het een absoluut noodgeval betrof en buurman Ghak ging met me mee. Vorige keer dat ik een buurman bij een eng beest haalde werd ik nog vriendelijk uitgelachen, maar aan Ghaks gezicht zag ik het dat het in dit geval ernst was. Terwijl ik met mijn zaklamp bijscheen wist Ghak het spartelende en krioelende monster in een waterfles te vangen en als een echte boeddist heeft hij hem vanochtend vrijgelaten. Maar pas nadat ik het beest aan het hele dorp had laten zien en iedereen bevestigde dat dit inderdaad een heel eng en giftig en bijtend beest was.

Ondertussen verheug ik me alweer erg op morgen! Zaterdag is ook in Thailand de leukste dag van de week! Er komen namelijk een stuk of 30 kinderen de hele dag door ons bedachte spelletjes spelen! Klinkt als... scouting inderdaad! Dus ik kan er helemaal mijn creatieve ei in kwijt. Kleine verschillen met Nederlandse kinderen zijn dat ze hun baby-broertjes of zusjes meenemen, waar ik dan de hele dag mee op mijn arm loop en dat deze opkomst van 9-16u duurt. Vermoeiend!

Na komende week vertrek ik hier en dan begint het grote genieten. Ik heb afgelopen weekend een klein voorproefje gehad op het prachtige eilandje Ko Payam. Met de ingredienten strand, zee, zon, hangmat, cocktail wil het allemaal best gezellig worden. Helemaal als ik me dan voorstel dat het bij jullie druilerig weer is en rond het vriespunt! Haha nee hoor ik stuur jullie een zonnestraaltje! Heel veel liefs!

  • 21 Januari 2011 - 11:19

    Selma:

    Hihi :)

  • 21 Januari 2011 - 11:20

    Emmy:

    Hey Emmi de boerin :),
    wat een geweldig verhaal, ik zie het helemaal voor me!
    klinkt al genieten!
    Liefs Emmy

  • 21 Januari 2011 - 11:42

    Janna:

    Em wat klinkt dat geweldig! Ik zie je daar al helemaal lopen hoor, haha!! Veel plezier nog de laatste week en dan heerlijk genieten van het reizen!! Liefs

  • 21 Januari 2011 - 13:14

    Else:

    Hahah em op de een of andere manier zie ik het helemaal voor me. Jij met kaplaarzen aan. Draag je dan ook je bloemenjurkje? Ik denk aan..... Zomerkamp met veel regen? Komen de kindjes alleen op zaterdag? Veel plezier met reizen! geniet ervan, liefss

  • 21 Januari 2011 - 18:29

    Laksjes:

    Wat een boeiend en smeuïg geschreven reisverslag. Wij hebben genoten van dit spannende verhaal. Heel veel plezier en ontspanning op dat idyllische eiland.


  • 21 Januari 2011 - 18:41

    Haal:

    Hahahah. Lekker seg! Lijkt me heerlijk om de dag zo te beginnen!
    Have fun met die enge beesten! ;)

  • 21 Januari 2011 - 20:46

    Eveline:

    Nou Em, spannende avonturen weer. Veel plezier nog dit weekje op een hele speciale plek. Ik ben benieuwd waar je met het reizen terecht gaat komen. Idd kwa weer ben ik zeker jaloers!

  • 22 Januari 2011 - 12:37

    Kaat:

    Emms! leuk geschreven verhaal! Ik zie het helemaal voor me! De cultuurschok is volgens mij helemaal verdwenen! Wanneer begin je met reizen? Volgende week toch al?
    geniet er nog even van!

    X

  • 23 Januari 2011 - 20:43

    Pia:

    Ha Em,

    oei wat een avonturen allemaal!!
    helemaal niets voor je tante
    al die enge beesten, grrrr ik moet er niet aan denken!

    je bent een dapper mens en ik ben heel benieuwd naar al je andere belevenissen

    heel veel plezier als je je reis vervolgt
    en inderdaad: lekker genieten!
    de zon laat ons nog aardig in de steek hoor ;-)

    liefs,
    Pia

  • 24 Januari 2011 - 10:53

    Judith:

    Heej meis,

    Elke x dacht ik moet niet vergeten om Emmi's waarbenjij.nu te gaan volgen en elke x vergat ik het weer. Dus nu had ik het brilliante moment. Super meis, van die enge beesten klinkt heel eng. Geniet er van! Voor je het weet is het voorbij!!

    xxx Judith

  • 28 Januari 2011 - 16:01

    Sanne:

    He Emmi,
    Wij komen zondag in Bangkok aan, wie weet komen we elkaar nog tegen de komende weken.
    Stuur me anders maar een mailtje als je weet wat je plannen zijn en zin hebt om een keer af te spreken.
    sanneflorijn@hotmail.com.
    groetjes Sanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ranong

Thailand

Recente Reisverslagen:

20 Februari 2011

Lovely, lovely Laos

10 Februari 2011

Laos!

21 Januari 2011

Barre tijden voor een stadsmeisje

10 Januari 2011

Genieten

06 Januari 2011

Spinnen!
Emmi

Actief sinds 17 Aug. 2009
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 25297

Voorgaande reizen:

02 Januari 2016 - 07 Maart 2016

Madagascar

01 Oktober 2011 - 12 Maart 2012

De Amerika's!

01 Januari 2011 - 02 Maart 2011

Thailand

11 Oktober 2009 - 25 April 2010

Suriname!

Landen bezocht: