Genieten - Reisverslag uit Ranong, Thailand van Emmi Velema - WaarBenJij.nu Genieten - Reisverslag uit Ranong, Thailand van Emmi Velema - WaarBenJij.nu

Genieten

Door: Emmi

Blijf op de hoogte en volg Emmi

10 Januari 2011 | Thailand, Ranong

Lieve allemaal!

Bedankt voor al jullie berichtjes! Doet me goeoeoeod! Ik begin een beetje te wennen aan mijn nieuwe huis voor de komende weken. Ik heb me erbij neergelegd dat er 2 joekels van spinnen in de badkamer wonen en dat er een pad over de vloer hobt. De dikke hagedis die in mijn huis woont heb ik een naam gegeven en alle vreemde oerwoudgeluiden houden me niet meer uit mijn slaap. Nu nog de verhalen over giftige slangen die regelmatig het terrein bezoeken leren negeren en dan is het helemaal goed. Ik ben nu twee dagen vrij en gisteravond naar Ranong gegaan. Dit is de dichtstbijzijnde 'stad' en er was gisteravond een hele leuke avondmarkt. Daarna heb ik mezelf getrakteerd op een nachtje hotel, met een echt, schoon bed en een hele echte (koude) douche (dit allemaal voor de prijs van 5 euro). Nu een dagje genieten van de winkeltjes, terrasjes en het internetcafe. Wat ben ik toch blijkbaar een ontzettend stadsmens! Op het project ben ik op het moment de enige vrijwilliger, dus ik zit alleen in het huis. 's Avonds na het eten daal ik van de gemeenschappelijke ruimte boven op de berg af naar mijn huis beneden aan de berg, met een zaklamp om het pad te verlichten. Gelukkig heb ik overdag genoeg aanspraak aan de Nederlandse vrouwen die het project runnen en al jaren hier in de rimboe wonen. Het is wel een kick dat ik het zo goed red in mijn eentje en het is waar wat ze zeggen: als je alleen op reis bent, leg je heel makkelijk contact. Dus ik heb nog geen maaltijd alleen gegeten. Behalve de gegrilde banaan die ik vanochtend als ontbijt op straat heb gekocht en waar een zwart beest in bleek te zitten. Toen had ik de banaan al wel (helaas/gelukkig?) voor driekwart op. De komende week weer hard aan de slag, ik draai mee op de school voor kinderen met een handicap, werk in de groentetuin en zorg voor het paard, hard werken hoor! Volgend weekend ben ik van plan lekker naar een bounty-eiland hier vlak voor de kust te gaan, Koh Pagnan. Niet verkeerd! Nogmaals, dankjulliewel voor alle berichtjes, geniet ik echt van! Dikke kus! Emmi

  • 10 Januari 2011 - 03:57

    Haal:

    Wat een gezellige beestenboel! Leuk om lezen dat je een beetje begint te wennen! Geniet volgende week!

  • 10 Januari 2011 - 08:42

    Selma Rademakers:

    respect em :)

  • 11 Januari 2011 - 12:07

    Janna:

    em wat goed dat je je over de beesten hebt heen weten te zetten! Super dat je het naar je zin hebt! Volgend weekend naar een bounty-eiland.. ik ben jaloers!! Geniet ervan!
    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ranong

Thailand

Recente Reisverslagen:

20 Februari 2011

Lovely, lovely Laos

10 Februari 2011

Laos!

21 Januari 2011

Barre tijden voor een stadsmeisje

10 Januari 2011

Genieten

06 Januari 2011

Spinnen!
Emmi

Actief sinds 17 Aug. 2009
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 25300

Voorgaande reizen:

02 Januari 2016 - 07 Maart 2016

Madagascar

01 Oktober 2011 - 12 Maart 2012

De Amerika's!

01 Januari 2011 - 02 Maart 2011

Thailand

11 Oktober 2009 - 25 April 2010

Suriname!

Landen bezocht: