Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Emmi Velema - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Emmi Velema - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Emmi

Blijf op de hoogte en volg Emmi

02 Januari 2011 | Thailand, Bangkok

Jaaaa! Ik ben in Bangkok! De korte versie van het verhaal: het is hier fantastisch! De meer uitgebreide versie: na een lange duffe vlucht met weinig slaap en veel vliegtuigvoedsel, was daar het langverwachte moment: de eerste tropische lucht opsnuiven, de vochtige warmte als een deken over je heen voelen vallen. Fel zonlicht, groen en palmbomen om je heen, wat een verademing na die vieze resten grijze plaksneeuw van de afgelopen weken in Nederland!Dat de aanblik van bloeiende bougainville en het geluid van de vogeltjes en brommertjes op straat en de geur van gemarineerd vlees op de bbq een mens zo gelukkig kunnen maken he! Ook al hadden veel mensen het me al verzekerd, het is hier inderdaad heel makkelijk om je weg te vinden en ik voel me prima op mijn gemak in mijn eentje. De taxichauffeur heb ik ongetwijfeld toch teveel betaald maar jammer dan. Ik zit in zo'n typisch backpackershostel compleet met verwilderde Australisch hey-mate-types die voor de tv hangen en SF-films kijken. Net gedouched en een dutje gedaan. Daarna een rondje door deze wijk gelopen. Wat doe je aan het begin van een reis toch altijd enorm veel indrukken op. Hier lopen sjeiks en gesluierde vrouwen, zitten ethiopische eethuisjes naast de Burger King en pizzahut en staan op elke hoek van de straat zwarte mannen die roepen "He, psst, meisje! Hoe gaat het met je? Kunnen we kennismaken?" Maar dan in het Engels natuurlijk. Had ik toch niet helemaal verwacht in deze stad, maar het is ook wel weer oud en vertrouwd. En ondertussen kijk ik niet meer op van wat die donkere mannen je allemaal naroepen. Ondanks het multi-culti-karakter van de wijk waarin ik ben beland, doet het ook wel weer boven alles erg Thais en authentiek aan. Door de straat lopen Thaise zusters in uniform die in het verderop gelegen ziekenhuis werken en aan het einde van de straat ligt een kanaal waarover taxibootjes varen. Daarmee ga ik morgen de stad verkennen. Ik heb zo het idee dat dit weeleens een heeeeeele mooie reis kan worden! Ik hou jullie op de hoogte! Heel veel liefs!

p.s eerste muggenbulten zijn ook binnen!

  • 02 Januari 2011 - 14:06

    Aggie:

    Hoi Em,

    Mooi dat je veilig bent aangekomen. Ik zou ook wel weer eens naar een lekker warm land willen. Geniet er in ieder geval van!

    Groetjes Aggie

  • 02 Januari 2011 - 14:07

    Kaat:

    Emmsie!! Klinkt als een goede start!! Ben blij dat je goed bent aangekomen! Geniet van je reis!! Xxx

  • 02 Januari 2011 - 16:31

    Maartje:

    En ik maar kijken op de website van bangkok airport wanneer nou eindelijk je vliegtuig van 'en route' naar landed ging..., maar ondertussen heb je dit dus allemaal al gedaan, klinkt alsof je al een week onderweg bent. Het enige wat ik ondertussen heb gedaan is 5 uur geleerd over plantenhormonen... Ergens doe ik iets fout... Veel plezier zussie en kijk uit met gekke stukken vlees !!! Kus

  • 02 Januari 2011 - 18:21

    Eveline:

    Klinkt al goed, Bangkok heeft mooie plekjes, geniet ervan!

  • 02 Januari 2011 - 18:27

    Sanne:

    Oh wat leuk om te lezen, nog 27 dagen en dan ben ik er ook!
    groetjes Sanne

  • 02 Januari 2011 - 19:54

    Jilles:

    Mooie start van een nieuw jaar!! Geniet ervan!!

  • 03 Januari 2011 - 08:05

    Janna:

    Hee em,
    Fijn dat het meteen al zo goed bevalt! Geniet ervan!
    Liefs

  • 03 Januari 2011 - 08:17

    Selma Rademakers:

    Oeoe ik krijg er de kriebels van! Geniet Em! Super dat je er lekker weer vandoor bent gegaan! Kus!

  • 03 Januari 2011 - 13:43

    Else:

    Lieve emms!
    Gelukkig nieuw jaar!!! Nice om zo snel al een verhaaltje te lezen. Geniet ervan! liefss

  • 03 Januari 2011 - 14:06

    Puck:

    Wat een fantastisch begin van het nieuwe jaar! Geniet ervan ems! xx Puck

  • 03 Januari 2011 - 18:28

    Pia:

    Ha Em,

    fijn dat je start zo goed is!
    heel veel plezier en ik ben erg benieuwd naar je volgende belevenissen

    liefs, Pie

  • 04 Januari 2011 - 16:38

    Haal:

    Klinkt goed allemaal! Goede start! Ik ben eindelijk weer uit de muggenbulten, sterkte ermee! ;)
    Cheers

  • 05 Januari 2011 - 09:54

    Laura:

    Hoi Emmi,
    Nog een gelukkig nieuwjaar! Maar de start is in ieder geval goed. Veel plezier daar en ik zal aan je denken als ik door de laatste restjes natte sneeuw sop hier in NL. Liefs en een knuffel van Tessa, Laura

  • 05 Januari 2011 - 20:08

    Ingrid:

    Hey meis, goed om te horen dat je je weg hebt gevonden. Ongetwijfeld heb je veel te veel betaald aan de taxi / tuctuc. Heerlijk dat warme weer, hie is het veel en veel te koud. Echt super leuk om je berichtje te lezen. Mocht je nog tijd hebben voor cultuursnuiven, dan moet je echt even gaan naar de birmaspoorlijn. Dacht nabij Kantabury, maar moet de plaats even opzoeken, dat is namelijk echt een aanrader. Of wat ook een tophit is olifantenrijden / zwemmen. Super ervaring. ECHT DOEN!!! Maar goed, jij hebt dus de komende maanden heerlijk thais eten, lekker warm weer en allemaal mannen die je aandacht geven... hahaha.... wie weet...... Grapje...

    Meis veel plezier nog verder. Ik hoor weer van je.
    Liefs ingrid.
    PS mis je ons al een beetje???

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand

Recente Reisverslagen:

20 Februari 2011

Lovely, lovely Laos

10 Februari 2011

Laos!

21 Januari 2011

Barre tijden voor een stadsmeisje

10 Januari 2011

Genieten

06 Januari 2011

Spinnen!
Emmi

Actief sinds 17 Aug. 2009
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 25309

Voorgaande reizen:

02 Januari 2016 - 07 Maart 2016

Madagascar

01 Oktober 2011 - 12 Maart 2012

De Amerika's!

01 Januari 2011 - 02 Maart 2011

Thailand

11 Oktober 2009 - 25 April 2010

Suriname!

Landen bezocht: