(een na) laatste update - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Emmi Velema - WaarBenJij.nu (een na) laatste update - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Emmi Velema - WaarBenJij.nu

(een na) laatste update

Door: Emmi

Blijf op de hoogte en volg Emmi

31 Maart 2010 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,nog 25 nachtjes slapen en ik ben er weer! Een mooi moment om jullie nog een keer op de hoogte te brengen.
Ondertussen is het toch nog gebeurd: mijn hele gezicht is aan het vervellen! Heb ik een halfjaar zo goed aan mn kleurtje gewerkt, zonder te verbranden of te vervellen, nu is mijn gezicht in bruin met roze vlekken veranderd. Eigen schuld, dikke bult. Het regent hier de laatste tijd heel erg veel, dus toen zaterdag de zon scheen heb ik meteen de hele dag aan het zwembad liggen bakken. Had er niet bij nagedacht dat ik de laatste tijd veel binnen heb zitten studeren, dus dat mijn huid de Surinaamse zon een beetje ontwend was.
Dat binnen studeren begint wel zijn vruchten af te werpen. We zijn een heel stuk met ons afstudeerproject en op maandag 12 april om 12 uur presenteren we het resultaat aan onze opdrachtgever.
Daarna hebben we nog ruim anderhalve week om de puntjes op de i te zetten en nog even heel hard te genieten van al het heerlijks hier. En dat genieten lukt nog steeds goed!
Nu het einde in zicht komt, ga ik alles wat ik gewoon ben gaan vinden de afgelopen maanden weer extra waarderen. De busritjes, hobbel de bobbel door de stad, steevast bil aan bil met twee Surinaamse big mamma's. 's Ochtends als het net licht wordt naar stage fietsen door een ontwakende stad, met aan de ene kant de zon die opkomt en aan de andere kant de volle maan die richting horizon zakt.
Vorig weekend hebben we nog een heel bijzonder tripje gemaakt: we zijn op het strand van Galibi geweest, waar we hebben gekeken hoe reuzeschildpadden 's nachts hun eieren leggen. Wow! We sliepen in een indianendorp aan het strand, heerlijk geslapen met het ruisen van de wind en de zee op de achtergrond. De volgende dag hebben we een kort bezoekje gebracht aan Frans-Guyana, het buurland van Suriname. We stapten daar aan land en het eerste dat ik zag, was de Franse gendarmerie in een auto van een Frans merk met een Frans nummerbord. Het eerste gebouw dat we tegenkwamen was een Office du Tourisme. We hebben een lekker uurtje doorgebracht in St. Laurent op een terrasje en het was net vakantie in Zuid-Frankrijk. Moeilijk uit te leggen maar het contrast tussen Suriname aan de ene kant van de rivier en 'Frankrijk'aan de andere kant van de rivier was heel groot. Ik vergeet nog te vertellen dat de trip naar Galibi samen met Eveline was, die mij hier kwam opzoeken. Heel gezellig om weer iemand over de vloer te hebben en de stad te laten zien. Ondertussen is Eveline naar Curacao vertrokken om daar haar vakantie voort te zetten, drie weken nadat zij op Schiphol landt ben ik er zelf ook al weer. Ik heb er nog een beetje een dubbel gevoel bij: het leven is hier zo heerlijk en onbezorgd en ik zou voor altijd in Suriname kunnen blijven, maar er zijn toch ook wel een heleboel leuke dingen om me op te verheugen als ik weer naar Nederland kom. Ik heb zelfs al een lijstje gemaakt: lekker zeilen, logeren bij oma, bij jullie allemaal op visite en alle (ja, echt ALLE) foto's laten zien! Maak je borst maar nat!
Veel liefs! Tot gauw! Dikke kus, Emmi

  • 31 Maart 2010 - 12:20

    Karin:

    Hee Emms,

    Klinkt weer allemaal heerlijk!! Mocht je me nou echt alle foto's willen laten zien zet dan maar alvast een wijntje koud;)

    Tot snel babe!! x

  • 31 Maart 2010 - 15:12

    Jilles:

    Borst inmiddels nat gemaakt... Echt benieuwd naar de foto's!!!

  • 01 April 2010 - 01:50

    Janna:

    Hee em,

    Klinkt weer goed! Ik ben er helaas nog niet als jij terug komt, maar als ik terug ben, dan gaan we een hele dag elkaars foto's bekijken! Ben super benieuwd naar de foto's van je reis! En ik heb nu al zin om weer een dagje samen door te brengen! Lekker praten/ roddelen (hhaha), kijk er al naar uit! Veel plezier nog en nog succes ff met je afstudeerproject!

    Kus

  • 05 April 2010 - 08:19

    Eveline:

    He Dusie, Ik mis je nu al, maar ik zit weer in t koude Nederland. Zal alles gereed maken voor je komst... hi hi. Veel plezier nog, Kus eef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emmi

Actief sinds 17 Aug. 2009
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 25311

Voorgaande reizen:

02 Januari 2016 - 07 Maart 2016

Madagascar

01 Oktober 2011 - 12 Maart 2012

De Amerika's!

01 Januari 2011 - 02 Maart 2011

Thailand

11 Oktober 2009 - 25 April 2010

Suriname!

Landen bezocht: