Al een weekje hier - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Emmi Velema - WaarBenJij.nu Al een weekje hier - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Emmi Velema - WaarBenJij.nu

Al een weekje hier

Door: Emmi

Blijf op de hoogte en volg Emmi

16 Oktober 2009 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,

Al bijna een week zijn we hier en ik kan wel zeggen dat we goed aan
het inburgeren zijn! Er valt een hoop te vertellen, maar wat we vooral
geleerd hebben is het motto van de Surinamers: Relax! Alles komt hier
vanzelf goed. En we merken ook wel dat alles heel makkelijk gaat.
Mensen leren kennen, dingen regelen, op de fiets je weg vinden, live's
easy. Dat geldt natuurlijk vooral voor ons rijke Nederlanders. We zien
ook heel veel krotten en armoe en mensen die heel hard moeten werken
voor een salaris van 150 euro per maand. Terwijl de producten in de
supermarkt hetzelfde of meer kosten als in Nederland.
We hebben deze week de stad leren kennen en de toeristische
hoogtepunten gezien. Claudia, de zus van de huisbaas, heeft ons mee
door de stad genomen en ons het ziekenhuis waar we gaan stagelopen
laten zien. Vlakbij het ziekenhuis is een mulo en huishoudschool. De
kinderen hebben er uniformen aan. Zoals Claudia vertelde, Suriname
loopt in heel veel dingen 30 jaar achter. Wij vinden alles hierdoor
heel formeel, maar het heeft ook wel wat. Verder hebben we deze week
van alles gedaan. Van karaoke-zingen met een groep Nederlanders tot
boodschappen doen op de markt , veel Surinaams eten en zelf koken en
onze allereerste dansles hier in de woonkamer! Dansen hoort er hier
echt bij, dus we gaan het komende halfjaar merengue, salsa en zouk
leren! Ik ben heel benieuwd... Vandaag hebben we kennisgemaakt in het
ziekenhuis. Er is een kans dat ik op de kraamafdeling kom! Het
ziekenhuis zag er redelijk goed uit. In plaats van door TL verlichte
gangen loop je hier door de tuin als je van de ene naar de andere
afdeling gaat. Ik verheug me er dus wel op! Maandag moeten we ons om
7u melden in ons uniform bij de hoofdzuster en dan gaat het avontuur
beginnen. Dit weekend gaan we op pad, ons eerste tochtje de
binnenlanden in. We gaan plantages bekijken, lekker in de rivieren
zwemmen, naar een vlindertuin en naar het Brokopondomeer. Dit is een
groot stuwmeer. Ongetwijfeld valt er na het weekend weer een hoop te
vertellen, dus ik laat gauw weer van mij horen! Veel liefs, Emmi

  • 16 Oktober 2009 - 15:36

    Emmi:

    Geniet nog van je weekendje weg en veel plezier maandag! Zal aan je denken als ik in t LUMC zit :p en weer door de regen fiets...

  • 17 Oktober 2009 - 16:33

    Caroline:

    Lieve Em,

    Watzou dat leuk voor je zijn als je op de kraamafdeling komt. Wie weet kom je dan toch nog die mevrouw tegen die je bij de ambassade sprak!
    Leuk om je verhalen te lezen. Succes maandag op je eerste stagedag.

    X mama

  • 18 Oktober 2009 - 22:00

    Theo:

    Na een weekje vakantie wordt het wel tijd dat je wat gaat doen, he? Veel succes de eerste week in het ziekenhuis.
    Groetjes,
    T

  • 19 Oktober 2009 - 09:43

    Janna:

    Hee em! Wat leuk dat je het zo naar je zin hebt! Je bent leuke dingen aan het doen, en geweldig dat je gaat dansen:)!! Ik hoop heel erg voor je dat je op de kraamafdeling komt te staan!
    Hier gaat alles goed, het wordt inderdaad al koud hier, de verwarming staat weer te gloeien.. Hoe is het weer daar?
    Veel plezier nog em! Ik ben benieuwd hoe het in het ziekenhuis is!

    Kus

  • 20 Oktober 2009 - 07:46

    Hanne:

    Lief Nichtje,
    Klinkt allemaal goed, zeg! Veel plezier daar!
    dikke kus,
    Hanne

  • 21 Oktober 2009 - 09:29

    Kaat:

    Hoi Emm! ik kwam er dus achter dat ik niet in t e-mail systeem sta als er een nieuw evrhaal gepost is. Ik kheb me nu direct aangemeld! Super Leuk allemaal emm! Lekker de tijd van je leven hebben daar!! Enjoy en we mailen! Xxxxx

  • 22 Oktober 2009 - 08:15

    Anouk.:

    Emmi!!

    Ik heb me ook meteen aangemeld op je systeem van automatisch een berichtje ontvangen, want zo te zien heb ik alweer een hoop gemist! Wat super tof dat je misschien op de kraamafdeling komt! Ik ben jaloers! Ik ben echt heel benieuwd hoe daar de ziekenhuis rituelen eraan toe gaan. En geniaal dat je daar via een tuin naar de andere afdeling loopt! Ik ben heel benieuwd naar je volgende inside verhalen ala het ziekenhuis :D

    Voor de rest nog heel veel plezier met je danslessen en de hitte daar! Is het goed te doen? Of echt heel warm.. Hier in Nederland komen de toetsen er weer aan, dus voor mij word het harddd leren! Ik ga na dit berichtje maar meteen beginnen.

    Have fun chick en tot het volgende berichtje,

    Liefs Anouk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emmi

Actief sinds 17 Aug. 2009
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 25311

Voorgaande reizen:

02 Januari 2016 - 07 Maart 2016

Madagascar

01 Oktober 2011 - 12 Maart 2012

De Amerika's!

01 Januari 2011 - 02 Maart 2011

Thailand

11 Oktober 2009 - 25 April 2010

Suriname!

Landen bezocht: