Hallo! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Emmi Velema - WaarBenJij.nu Hallo! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Emmi Velema - WaarBenJij.nu

Hallo!

Door: Emmi

Blijf op de hoogte en volg Emmi

12 Oktober 2009 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal! Daar lig ik dan in mn hangmat, via een hele langzame verbinding te proberen een berichtje op mijn site te zetten. Vanaf volgende week krijgen we gelukkig sneller internet! Gisteren zijn we na een lange reis goed aangekomen in Suriname. Het vliegveld is niet meer dan een landingsbaan in de jungle en de eerste blik op Suriname uit de lucht was spectaculair! We werden van de luchthaven opgehaald door een taxibusje en in een tropisch regenbuitje reden we Paramaribo binnen. De binnenstad deed nog het meeste denken aan de Breestraat in Leiden op een zondagochtend, maar ik verwacht dat dat vandaag heel anders zal zijn. We zijn bij ons huisje afgezet en hebben even uitgepakt en wat gedronken. We hebben echt een heel leuk huis, waar ook onze huisbaas, zijn zus en twee andere studenten wonen. En niet te vergeten twee aapjes achter in de tuin! Het zijn echte meneer Nillsons! Gisteravond zijn we wat gaan eten met onze nieuwe huisgenoten en nog een groep Nederlandse en Belgische studenten op een heel mooi plekje aan de Surinamerivier. Jammer genoeg kon ik er niet zo van genieten, want ondertussen waren Marieke en ik al bijna 24 uur in touw. Onze eerste echte saoto (gevulde kippensoep) was wel erg lekker. Toen naar huis om lekker onder onze klamboe te kruipen. Die blijkt echter niet echt nodig, net als de malariapillen en flessen deet die we hebben meegenomen. Er zitten hier nauwelijks muggen en andere enge beesten heb ik ook nog niet gezien! Het zal allemaal wel van pas komen als we de jungle in gaan. Vanochtend werd ik alweer om vier uur wakker. Gelukkig hebben we de komende dagen de tijd om van onze jetlag af te komen, want op deze manier kom ik natuurlijk niet aan mijn slaap. Het was toch wel een hele reis en we zullen nog wel even aan het weer en de stad moeten wennen, dus ik ben blij dat we pas over een week in het ziekenhuis beginnen. Vanmiddag gaan we met de zus van de huisbaas de stad verkennen, ben benieuwd! Na volgende week, als we sneller internet hebben, zal ik met jullie allemaal wat makkelijker contact hebben en hoop ik ook te kunnen skypen! Veel liefs! Emmi

  • 12 Oktober 2009 - 15:45

    Nina:

    Hé lieve emmi!
    Wat een leuke verhalen nu al! Het is echt een heel raar idee dat jij nu ik weet niet hoeveel kilometer ver weg zit! Ik hoop dat je het heel erg leuk hebt daar, maar dat zal wel lukken!
    Dikke kus en knuffel van mij!

  • 12 Oktober 2009 - 16:14

    Marjolein:

    Hey Emmi!

    't Is in ieder geval alvast goed nieuws dat jullie goed zijn aangekomen. 't Lijkt me toch wel gek om ineens voor zo'n tijd daar te zitten; ben benieuwd naar de verhalen die volgen. En maar hopen dat alle enge beesten weg blijven ;-)

    Groetjes,
    Marjolein

  • 12 Oktober 2009 - 17:04

    Eveline:

    Oeh klinkt goed! Sterkte met de jetlag. Hier regende het vandaag, maar t was precies droog toen ik moest fietsen:)
    Veel plezier, dikke kus Eef

  • 12 Oktober 2009 - 20:20

    Nike:

    Lieve Em!!
    Ik was een beetje vergeten dat je al zooo snel weg zou gaan, nu heb ik helemaal niet meer fatsoenlijk doei gezegd!
    Dus bij deze heeeeel veel plezier en succes en alles wat er tussen in hangt. Want gemengd zal het vast zijn.
    Ik ga zeker met je mee-lezen, krijg nu al weer helemaal de reiskriebels!
    Dikke kus, Nike

  • 13 Oktober 2009 - 08:05

    Hanne:

    Hey Emmi!

    Dat klinkt goed zeg! Vooral die twee aapjes! Zijn ze ook knuffelbaar?

    Geniet nog even van je vrije week en alvast veel succes volgende week in het ziekenhuis!

    xx Hanne

    Ps. Foto's...

  • 13 Oktober 2009 - 08:37

    Emmy:

    Hé Emmi!
    Wat leuk dat jullie er zijn en erg leuk om jullie eerste indrukken te lezen! Geniet nog even van jullie vrije week!!
    Liefs Emmy

  • 15 Oktober 2009 - 19:21

    Nanette:

    He Em!
    Heel veel plezier! Ik zal wel op Maart passen ;) Dikke kus! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emmi

Actief sinds 17 Aug. 2009
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 25311

Voorgaande reizen:

02 Januari 2016 - 07 Maart 2016

Madagascar

01 Oktober 2011 - 12 Maart 2012

De Amerika's!

01 Januari 2011 - 02 Maart 2011

Thailand

11 Oktober 2009 - 25 April 2010

Suriname!

Landen bezocht: